tromaktiko: Ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης στην ανάπτυξη του λόγου ενός παιδιού;

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

Ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης στην ανάπτυξη του λόγου ενός παιδιού;



Η ομιλία είναι μια γενετική ικανότητα του ανθρώπου που τον κάνει να διαφέρει από τα υπόλοιπα πλάσματα πάνω στη γη. Είναι μια ικανότητα εγγενής που σημαίνει πως όλα τα ανθρώπινα πλάσματα έχουν τους κατάλληλους μηχανισμούς, την κατάλληλη δομή να... μάθουν τη γλώσσα. Ποιοι είναι οι λόγοι που μπορούν να εμφανίσουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου ενός παιδιού;

Απαντήσεις δίνει στο Life2day.gr η Σπυριδούλα Κυπριτζόγλου- Αποφοίτησε από το τμήμα Λογοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Ανωτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος Εκπαίδευσης (Α.Τ.Ε.Ι.) Ηπείρου. Επιστημονικός συνεργάτης Medidiatrofi.

Αυτό που δυσκολεύει την κατάσταση είναι η διαδικασία για την εκμάθηση της ομιλίας που πολλές φορές υπάρχουν εγγενείς η επίκτητοι παράγοντες που καθιστούν δύσκολη την έναρξη της. Επειδή όμως χάρη στην ομιλία πετυχαίνεται η λεκτική επικοινωνία – η σύνθετη δηλαδή λειτουργία του λόγου με την οποία ο άνθρωπος ανταλλάσσει σκέψεις, ιδέες, συναισθήματα και επιθυμίες, πρέπει οι γονείς να είναι σωστά ενημερωμένοι και σε περίπτωση που παρατηρούσαν κάτι ανησυχητικό να απευθύνονται σε ειδικό ή απλά στον παιδίατρο τους!

Οι λόγοι καθυστέρησης στην ανάπτυξη του λόγου ενός παιδιού:

1. Σε κώφωση ή σε κάποιο είδος διαταραχής της ακουστικής διόδου. Το αυτί είναι το κατεξοχήν όργανο που δέχεται εξωτερικά ερεθίσματα ήχου και μεταφέρονται στα κατάλληλα κέντρα του εγκεφάλου και πρέπει να γίνεται πάντα έλεγχος ώστε να δοθούν άμεσες λύσεις και να αποφευχθούν μεγαλύτερα προβλήματα.

2. Στη νοητική υστέρηση. Συνήθως στα παιδιά με νοητική υστέρηση η εξέλιξη της ομιλίας συμβαδίζει με το βαθμό της νοητικής υστέρησης

3. Σε Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές –αυτισμό, διαταραχή Rett, παιδική αποδιοργανωτική διαταραχή, σύνδρομο Asperger και διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή μη προσδιοριζόμενη αλλιώς. Να σημειώσουμε ότι μερικές φορές ο ορισμός για τον αυτισμό χρησιμοποιείται για να περιγράψει μόνο τον αυτισμό και μερικές φορές χρησιμοποιείται για να περιγράψει και τις πέντε διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.

4. Στην εγκεφαλική παράλυση, η οποία υποδηλώνει κάποιο ή κάποια τραύματα στον εγκέφαλο που σίγουρα θα επηρεάσουν την ανάπτυξη, την κίνηση, την ομιλία κ.τ.λ.

5. Σε σχιστίες, μια κατηγορία περιπτώσεων ατελούς σύγκλισης των ιστών της κεφαλής. Η χειλεογναθοϋπερωιοσχιστία είναι η ατελής σύγκλιση του χείλους, της γνάθου (ή φατνιακής απόφυσης) και της υπερώας. Μπορεί να παρουσιαστεί μεμονωμένα σε μία από τις ανατομικές περιοχές ή και σε συνδυασμό όλων των παραπάνω.

6. Στην κληρονομικότητα. Στις περισσότερες ασθένειες – διαταραχές, γνωρίζουμε λίγο πολύ ότι η ύπαρξη μας είναι αλληλένδετη με ότι ονομάζουμε κληρονομικότητα

7. Στο περιβάλλον. Ο ρόλος του είναι καθοριστικός σε επίπεδο γλωσσοπαραγωγικής προσαρμογής, η απόκτηση της εξαρτάται από τα δικά του ακούσματα αφού το περιβάλλον διαμορφώνει τις φυσικές, τεχνητές (βιοποριστικές), αλλά και τις κοινωνικές συνθήκες μέσα στις οποίες ζει και αναπτύσσεται ο καθένας.

8. Στο Σύνδρομο Down. Γενικά τα παιδιά με σύνδρομο down έχουν μικρό στοματικό πλαίσιο. Οι ρινικές οδοί είναι μικρότεροι και ο ουρανίσκος είναι μικρός και ψηλός μειώνοντας έτσι τη στοματική κοιλότητα. Η γλώσσα είναι μεγαλύτερη με αποτέλεσμα να μην μπορεί να την κρατήσει μέσα, δημιουργώντας πρόβλημα στις διαδικασίες της αναπνοής, της μάσησης-κατάποσης αλλά και της ομιλίας αφού το μέγεθος της δεν της επιτρέπει να συντονίζεται σωστά. Σε άλλους αδιευκρίνιστους λόγους.
     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!