tromaktiko: Εταιρία Πλαίσιο....μια σύγχρονη φάμπρικα

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Εταιρία Πλαίσιο....μια σύγχρονη φάμπρικα



Η ιστορία μας ξεκινάει με μια ομάδα νεαρών που έχοντας στείλει (ο καθένας ξεχωριστά προφανώς) βιογραφικό για θέση πωλητή στην εταιρία Πλαίσιο...
στα καταστήματα Θεσσαλονίκης, αρχικά τους καλούν για συνέντευξη. Όλα καλά στη συνέντευξη, τους καλούν και για 3ωρο δοκιμαστικό, περνάνε και από εκεί, μετά τους καλουν για δοκιμαστικό 8ωρο και καπάκι τους ανακοινώνουν ότι θα ξεκινήσουν την συνεργασία τους.

Επόμενη εβδομάδα όπου και αρχίζει η δουλειά του πωλητή...Καθαρισμός ραφιών και προϊόντων με άφθονο άζαξ, λιγοστή επαφή με πελάτες και εκμάθηση προϊόντων, πάντα με την τρομοκρατία του τύπου αν δεν τα ξέρεις αύριο...θα φύγεις. Απάνθρωπη πίεση σε όλους τους απλούς εργαζομένους, με απειλές και απαιτήσεις για όλο και περισσότερη δουλειά και αποτελέσματα.

Επόμενη εβδομάδα οι νεαροί μας θα εκπαιδευτούν και καλά στα προϊόντα της εταιρίας και στο πώς πουλάμε ένα προϊόν. Απαράδεκτη νοοτροπία εκ μέρους των εκπαιδευτών και των διευθυντάδων που από την πρώτη στιγμή τους δείχναν πώς ο πελάτης είναι «πελατάκος», οι πελάτες δεν ξέρουν, άρα τους πουλάμε ότι να ναι και γενικά πώς του λέμε ψέματα και μισές αλήθειες για τον μεγάλο στόχο: να πουλάνε την δική τους μάρκα turbox. Επακολουθούν ηλίθιες αξιολογήσεις και σενάρια πώλησης με πελάτη-πωλητή και ήδη αρχίζουν οι πρώτες απολύσεις. Βέβαια πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος σε 2-3 μέρες να γνωρίζει όλα τα προϊόντα τεχνολογίας μιας τόσο μεγάλης εταιρίας και να τα πουλάει με άνεση, κανείς δεν απάντησε.

Όσοι τα ψιλοπήγαν καλά και ανέχτηκαν τις ειρωνείες υψηλόβαθμων στελεχών σχετικά με τις ικανότητες και την γνώση τους, επιλέχτηκαν για να συνεχίσουν την εκπαίδευση στην Αθήνα για 10 μέρες...να ξεραν τί τους περιμένει. Έτσι λοιπόν παίρνουν το τρενάκι από Θεσσαλονίκη και κατεβαίνουν στην Αθήνα, όπου η εταιρία τους είχε κλείσει ξενοδοχείο και διαμονή όλα πληρωμένα. Αμ δε...Στο ξενοδοχείο εμβρόντητος ο ξενοδόχος δεν γνώριζε το παραμικρό και φυσικά δεν υπήρχε κράτηση. Κάτι βρωμούσε και με τα πολλά ο εκπαιδευτής μετά από σχετικά τηλεφωνήματα κάνει κράτηση στο ξενοδοχείο αλλά για 5 μέρες. Εκεί πήραν τα πρώτα μηνύματα εξαπάτησης και εκμετάλλευσης.

Τι θα πει εκμετάλλευση; Εκμετάλλευση θα πεί να έχεις 3 καταστήματα Πλαίσιο στα 50μ και να σε στέλνουν στο Μαρούσι, στο Ψυχικό, και στην Καλλιθέα όχι για δουλειά πωλητή αλλά για χαμαλίκι και κάλυψη εργασιακών κενών.

Εκμετάλλευση θα πεί να σε πετάν σε ένα περιβάλλον που δεν έχεις ξαναδεί και δεν ξέρεις καν τί είναι πού και να σου λένε πούλα και πίασε στόχους.

Εκμετάλλευση και συνάμα απάτη θα πεί να σε βάζουν να λές ψέματα για να πουλήσεις turbox προϊόντα γιατί η εταιρία βγάζει πολλά μεικτά από αυτά, άρα κάνει υπερκέρδος, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα προϊόντα άλλων επωνυμιών που κάνει απλά λιγότερο κέρδος. Και πώς να πουλήσεις ένα προϊόν turbox όταν είναι για τα μπάζα, χαλάει αβέρτα και έχει την χειρότερη φήμη στην αγορά, απέναντι σε κορυφαίες μάρκες όπως πχ Sony.

Εκμετάλλευση και συνάμα φάμπρικα, θα πεί να σε κράζει ο υπεύθυνος όλες τις ώρες και να σου λέει οτι δεν τα πας καλά και δεν πιάνεις τους στόχους, ενώ ταυτόχρονα απασχολείσαι σε 2-3 τμήματα του καταστήματος κάνοντας χαμαλοδουλειές για όλους και να φταίς και από πάνω.

Εν τέλει στην φάμπρικα, την 5η μέρα αξαθλίωσης και ειρωνείας, απολύονται σχεδόν οι μισοί από τους φίλους μας με αστείες δικαιολογίες αφού πρώτα τους μειώσανε λεκτικά και τους ξεφτιλίσανε μπροστά σε κόσμο. Το τραγικό και παράνομο της ιστορίας;Ο σεκιουριτάς του καταστήματος απαίτησε να κάνει σωματικό έλεγχο στους απολυόμενους με δικαιολογία την πολιτική της εταιρίας! Τέρμα παράνομο και αυθαίρετο και δείγμα του πώς από εν δυνάμει υπάλληλος σε 5 λεπτά η φάμπρικα σε έχει για εν δυνάμει κλεφτρόνι!

Έτσι λοιπόν μια μεγαλοεταιρία ανακυκλώνει ανθρώπινο δυναμικό ανά 20 μέρες, αφού πρώτα τους ξεζουμίσει και τους υποβαθμίσει σε σκουπίδια. Μια σύγχρονη φάμπρικα που ακούει στο όνομα Πλαίσιο, που πουλάει ελπίδα για εργασία σε νέους ανθρώπους και μετά υπό το καθεστώς τρομοκρατίας (στόχοι, απόλυση, τζίρος) τους πατάει στο λαιμό και τους απολύει καθημερινά. Μια εταιρία που βασίζεται στην άγνοια του πελατάκου για να του φάει χρήματα έναντι ενός μάπα turbox, και το παίζει και πρωτοπόρα στον χώρο.

Πού να ήξερε ο πελάτης του Πλαισίου ότι την ώρα που βγαίνει από το κατάστημα χωρίς να έχει πάρει τιποτα γιατί απλά κοιτούσε ή έκανε έρευνα αγοράς, μέσα κάποιος πωλητής ακούει τον εξάψαλμο γιατί έφυγε ο πελάτης και τρώει κίτρινη κάρτα.

Να η Ελλάδα που φτιάξανε οι 300, να δουλεύει ο νέος άνθρωπος σε συνθήκες Ινδίας και να τον απολύουν για πλάκα, καθώς χιλιάδες άλλοι σύγχρονοι δούλοι περιμένουν απέξω για να περάσουν την ίδια διαδικασία.

Τι δικαιολογία μπορεί να κρατήσει ένα νέο άνθρωπο στη χώρα αυτή να δουλέψει;;;;

Αναγνώστης

     



Εδώ σχολιάζεις εσύ!